2010. augusztus 24.

Kelkáposzta főzelék

Nem vagyunk főzelékesek,2-3 havonta szoktam borsófőzeléket vagy finomfőzeléket készíteni, más zöldből készült főzeléket még ennél is ritkábban készítek… a héten mégis megkívántuk…





Hozzávalók:1 kisebb fej kelkáposzta,1 fej vöröshagyma,3-4 kisebb szem burgonya,2 evk zsír, liszt, tej, só, őrölt bors, őrölt kömény.

A kelkáposzta külső leveleit lefejtettem, majd a többi részét vékony csíkokra vágtam. Átöblítettem, rádobtam a kockákra vágott vöröshagymára, amit zsíron megpirítottam, majd az ugyancsak kockákra vágott burgonya társaságában félpuhára főztem. Annyi vízzel felöntöttem amennyi éppen ellepte, ízesítettem és fedő alatt félpuhára főztem. Közben lisztből és zsírból kevés rántást készítettem, ezzel rántottam be a megfőtt káposztát és burgonyát. Felöntöttem kb. fél liter tejjel, felforraltam, utána ízesítettem, majd egy kevés liszt és tej keverékével behabartam. Feltétnek sertéspörköltet készítettem.


Nincsenek megjegyzések: