2010. augusztus 5.

Kapros - tejfölös palócleves

Nagyon szeretjük az „egytálétel leveseket”, a palóclevest pedig különösen.








Hozzávalók: 40-50 dkg sertés lapocka, 1 nagyobb + 1 kisebb fej vöröshagyma, 1 szem paradicsom, 1 db zöldpaprika, 1+2gerezd fokhagyma,3 evk zsír,1tk pirospaprika, 20 dkg sárgarépa, 10 dkg petrezselyem gyökér, 15 dkg burgonya, 25 dkg zöldbab, 3 db leveskocka, 1 csokor petrezselyemzöld, 1csokor kapor, 2 dl tejföl, 1evk liszt.

A húst leöblítettem és kockákra vágtam. A vöröshagymát a fokhagymát felkockáztam, a paradicsommal és paprikával is jártam el. A nagyobb fej vöröshagymát a zsíron megfonnyasztottam, rádobtam a húst és fehéredésig pirítottam. Megszórtam pirospaprikával, hozzáadtam a fokhagymát, a paradicsomot, a zöldpaprikát, megsóztam és fedő alatt puhára pároltam. A sárgarépát, a fehérzöldséget karikákra vágtam, a burgonyát meghámoztam és kockákra vágtam. A zöldbabot megmostam, a végeit és a szálait levágtam és tetszés szerinti darabokra vágtam. Kb.:1,5 l vizet felforraltam a leveskockával, beletettem a zöldségeket, a krumplit, a zöldbabot, a maradék vöröshagymát, a fokhagymát, és a csokor petrezselymet, és puhára főztem. A megfőtt levesből kihalásztam a vöröshagymát, a petrezselyemzöldet, majd a pörkölttel összekevertem és összeforraltam. A tejfölt simára kevertem a lisztel, az apróra vágott kaporral, és 1 merőkanál levessel, majd az összeforralt leveshez öntöttem. Utána ízesítettem és késznek nyilvánítottam.




Nincsenek megjegyzések: